2011-04-12
 16:33:13

Jag har inget sysslolöst liv i varje fall!

Stress stress och åter stress, det är vad mitt liv består av :P

”tur att man i alla fall har tid över för att blogga” :P

 

Idag var det en helt onödig dag i skolan kändes de som! Vi gick igenom något arbete sen igår som dem som hade varit på föreläsning hade gjort, så jag och Cimen kände oss helt lost. Sen efter lunch stack jag pågrund av stressen inför allt jag behöver göra. Jag hade ifrån början tänkt gå på gästföreläsningen som var idag, men jag kände bara de att jag hinner inte.

Sen när jag skulle åka ned på stan så upptäckte jag precis efter att varit på toa och hade gått ut från skolan att jag inte hade någon ring på mig, så jag fick vända för att gå tillbaka och hämta den, och då var det 4 minuter kvar tills min buss skulle gå, sen när jag väl kom tillbaka till toan där jag hade lagt ifrån mig ringen så var givetvis ringen borta !

 

Och en tjej kom precis ut ifrån toan, och jag frågade henne ifall hon hade sett en silver ring, men hon påstod att hon inte hade det:S, hmf…

Så gick jag till receptionen för att kolla om dem hade fått in någon ring, och det hade dem ju givetvis inte! Så blir så arg på oärliga människor ! och som bara tar grejer dom hittar istället för att bara lämna in dem! Jag hade aldrig kunnat göra något sådant! Jag hade inte haft samvete för det!

Så nu är jag utan ring.. och så missade jag bussen, vilket jag inte hade tid med! Så satte jag och ringde Cimen för å berätta vad som hade hänt, hon var någonannatsans då på skolan, och då kom Elisabeth och Magnus och skulle som tur väl ned till stan, så jag kunde åka med dem. Sen gick jag till guldfynd och berättade vad som hänt och undrade om man kunde få en ny ring på försäkringen, och då fick jag papper som skall fyllas i, och det tar ca 2-4 veckor tills jag får en ny ring, och jag måste då gå in och lämna försäkringspapprerna och dem papprerna jag fick nu ifyllda, innan dem tänker börja göra något, givetvis, förstår jag ju..

 

Jag visste att jag nån gång skulle lägga ifrån mig ringen! Så många gånger som jag undrat vart jag lagt min ring även hemma! Och nu hände det! Suck! Det var inte vad jag behövde den här dagen och just nu !!

 

aa.sen sprang jag i alla fall en massa ärenden, han inte med bussen tillbaka vid den tiden jag skulle, så jag fick vänta en timme på stan tills nästa gick hem.

Sen när jag kommer hem står Cimens bil utanför, så jag lämnar av mina inhandlade varor, springer ned till henne och tjötar lite och beklagar mig lite inför all stress! Sen hänger hon med mig upp och vi klär om min soffa i det tyget från Ikea som hon hade handlat åt mig. Så nu är min soffa svart istället för vit, och jag ska köpa hennes svarta panellängder som hon köpte på rusta för någon vecka sedan, för hon ska ha bredare svarta paneler för hon har större fönster, så nu har jag hängt upp dem ena i fönstret i rummet.

Och det är jätte ovant i min lägenhet nu! Och fortfarande har jag inte hängt upp dem svarta panellängderna i köket! Tänk vad lite färg och sådant kan göra !

Jag vet inte om jag trivs ännu eller inte, men det är nog en vanesak. Sen har jag satt upp mina tavlor som jag köpte ifrån gallerix i Januari som legat på golvet emot min väg, så jag har gjort om lite här i min lägenhet. Kul sen när man ringer och berättar för mamma att man gjort om och köpt nytt, och hon säger (kul att du gör det mörkt och svart i lägenheten nu när våren kommer), och då vat jag ännu mer depp :(

Men in med en vit matta här sen ifrån rusta under mitt vita vardagsrumsbord och till den svarta soffan, så kan de säkert ljusa upp lite! Knappt några pengar på kontot heller, och har egentligen inte råd att hålla på såhär och köpa massa saker just nu! :(

Men men.

Var och hämtade ut min biljett hem till Småland idag med, och har knappt någon tid att åka hem nu, men nån gång måste man ju få träffa familjen, och varför inte göra det då under påskhelgen?

 

Min bror kommer hem en sväng under påskhelgen med, så det blir ju roligt å få träffa honom lite, var ett tag sedan, träffade honom sist i julas tror jag det var om jag inte minns fel?

 

Och sen nu väntar snart tvätt tid..

Sen ska jag laga upp lite kassler till middag sen, och sen vare ju veckans seminarieuppgift, och plugg inför tentan på fredag! Sen borde jag dammsuga av golvet här! För det är skit smutsigt! Och sen får jag nog ta fram skurhinken, för när jag kom hem idag från stan så hade soppåsarna ramlat och rester av mat hade trillat ut på golvet! Så det stank i lägenheten, och e massa krabbspad efter min krabbsallad som jag åt för ett tag sedan som ligger på golvet och osar skit!

 

(Y) mitt liv leker!!

Duschen ska jag hinna med också ikväll, eftersom jag har skola imon igen tidigt på morgonen.

Få se hur jag ska få ihop allt.

 

Tyrone kommer på fredag, lär la se ut som en trött zombie då antar jag efter all påfrestning sista tiden!! Men men.. inget att göra någonting åt!

 

Klarade i alla fall tentan i konformitet och avvikelse som jag hämtade ut idag! Skönt det i varje fall! Nåt positivt !:P

Nu måste jag fortsätta med allt jag måste fixa med! Ska klicka upp seminarieuppgiften med och se om jag kan börja lite på den!(Y), hoppas att alla andra har ett något lugnare liv än mig!

Tyrre är och tittar på bil, så han kanske kommer hem och leker med sin nya leksak idag, får la se hur det går!

 

Ha en fortsatt bra dag alla!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0