2010-06-06
 23:22:06

uppdatering

Okidoki, nu när det ändå är sommar och ”sommarlov” Cimen, :) hehe, så kanske jag ändå hinner använda min blogg lite :) i alla fall lite mer än vad jag brukar! Även om jag aldrig kommer att bli någon direkt seriös bloggare, så känns inte fallet som just nu i alla fall!

Jag har tyvärr inte tiden för det!

Men i alla fall..

Ni som är intresserade ändå av att sitta ned och ta tid till att läsa för att ta reda på vad som händer i mitt liv, så kan jag informera er om detta! Följande:

Tentade min sista tenta för första året på högskolan i Torsdags. Vet ej hur det har gått!? Även om man kan ha på känn sådär så vet jag inte riktigt!? Jag kan inte vara helt 100 på att jag körde på tentan eftersom jag ändå besvarade dem flesta frågorna, även om mina svar kanske inte var helt korrekt, så jag har väl en mer känsla av att jag inte klarade den, den här gången tyvärr! Men man kan aldrig vara säker! Det beror också på hur pass sjysta lärarna är, och hur dem räknar ihop poängen! Vi kan bara hoppas nu, eller vad säger du Cimen!;)?

Men vi läro dock ej hoppas på för mycket! :P

Tss..

 

I alla fall. Sedan på kvällen så firade jag och Cimen i varje fall att ett år var över på högskolan i dalarna. Med att gå ut och köpa färska munkar i stan, eftersom det var falukalaset. Sedan gick vi till tzatziki och åt middag, och sen hem till mig för att dricka cappuccino och äta dem nygräddade munkarna:), på vägen hem fick vi tag i varsin rosa ballong som vi sedan gick stolta med upp hem till mig..:)

Dem flög så fint till vinden :P

När vi kom hem tog vi genast hål på dem och andades in en massa helium och det var vårat kvälls nöje, och firande över att första året var över! :P

Där satt vi och as flabbade åt varandras röster. Och jag ringde hem så även mor min fick ett gott skratt :P

Somliga firar med flaskan! Vi firar med helium! :P

Tss..

 

Sen blev det Fredag! Då var det full rulle den dagen med att tvätta kläder och torka kläder som skulle med hem till Småland.

Städa i lägenheten, dammsuga, skura, damma, diska undan all disk, tömma skafferiet ifrån saker som möjligtvis skulle kunna ligga och ruttna, rensade kylen, rensade frysen, rengjorde i badrummet, och fixade med alla möjliga saker, för att lägenheten ska vara så fräsch som möjligt när jag kommer tillbaka! :)

Sen kom pappa vid halv 5 för att hämta mig! Vi tog en kaffe innan vi stack! Sen bar det av mot Småland ! som jag så länge sett fram emot! Den här efterlängtade sommarn och ”ledigheten”. Pappa och jag stannade på vägen och tog en hamburgare på sibylla, och sedan stannade vi vid ett till tillfälle eftersom jag hade bestämt långt innan pappa skulle komma att jag var värd att fira med den sån här marängswich (hur nu de stavas)

I alla fall:P, fira med en marängswich när jag blev klar med mitt första år, så det gjorde jag !:P….

 

Jag ska säga en sak som jag var så förvånad över, över mig själv också, som jag inte visste att jag uppskattade så mycket! Men jag var så fachinerad av naturen på vägen hem! Den var så vacker! Och jag blir fan harmonisk av att bara se på den! Alla vackra åkrar och ängar fullt med färgglada blommor! Alla grönskande fluffiga träd!

 

Väl hemma halv 12 på natten så möttes jag av min älskade efterlängtade hund som jag så länge saknat! Och mamma kom ned i trappen för att säga hej till mig. Hon hade redan gått och lagt sig!

Dagen efter var det upp ur sängen och göra mig iordning för att gå på två stycken studentfester!

Å må ni tro att jag var avundsjuk på studenterna! Fy jag mådde nästan dåligt!:P

Jag ville vrida tillbaka tiden och också befinna mig i den situationen! Vilken känsla, vilken frihet! Den dagen gick ju så fruktansvärt fort! Känns ju nästan overkligt! Känns som om man inte har tagit studenten faktiskt! Men jag glädje mig för alla studenter, det gjorde jag faktiskt! :)

Det var en riktigt varm dag för övrigt! Men man ska väl inte klaga !?

Det var så roligt, för när jag hade hänt blommorna runt Louise, så skulle vi leta rätt på Robin och hänga blommor kring honom också, då träffade jag på Jenny där mitt i folkröran! Och det var så roligt och se henne! En gammal klass kamrat ifrån gymnasiet sen den tiden jag gick BF, två år sen! Och vi pratade om att vi båda ville ha en återträff, det hade ju varit så grymt kul!, jag fan saknar gymnasietiden, och inser nu att det fan var en soft tid! Om man jämför med hur det är att gå på högskola!

Jenny pluggade också till socionom! :) lite roligt!

 

Sen gick vi på studentfest hos Louise först! Sedan gick vi till Robin efter det! Hos Robins var de kombinerad 50 års fest för hans mamma, och fest för Robins som tog studenten!

Det var väl en trevlig dag.

Sen efter Robins studentfest så var jag bara tvungen att åka och hämta en Eksjö kebab, de e ju ett måste när man varit ifrån Eksjös pizza och kebab så länge! Inget slår Eksjö pizza och kebab så är det bara! Sen på kvällen så trodde jag att jag skulle bli hemma och bara softa lite, men jag stack tillbaka till Robins studentfest och det var faktiskt jätte trevligt resten av kvällen! :) så det var bra att jag gick dit och inte satt här själv i min ensamhet.

 

Sedan idag har vi haft gäster, så jag har hjälpt mamma och pappa att städa lite i huset, sen har det varit fullt hus med Anna, Patrik, Joar, Lo, Sofia, Daniel, Hannes, Albin, Eiera, Annelie, Otto, och Signe.

 

Nu kommer jag säkert börja städa i mitt rum eller något, för jag känner mig lite rastlös, men jag borde gå och sova, för imorgon ska jag upp tidigt, för jag ska träffa flickorna i Vetlanda som jag inte sett på ett halvår eftersom vi alla pluggar på olika orter! Så det blir stan och fika tillsammans med dem! Mys!

På Tisdag ska jag träffa Emmy rubin, henne träffade jag visserligen sist jag var hemma i Eksjö men bara under en kväll, förhoppningsvis blir det mer tid till att ses i sommar! Och också troligtvis! :), vet dock inte ännu vad vi ska hitta på? Få se vad vi bestämmer, vi ska ringas vid imorgon och bestämma när vi ska ses på Tisdag.

På onsdag kommer Shelley hit till Eksjö och hälsar på mig! :) vet heller inte vad vi ska göra!? Men vi hittar alltid på något kul :)

Torsdag, har jag faktiskt än så länge inget inplanerat.

Kan hända att jag blir barnvakt åt Annelies barn, men vet dock inte ännu!?

 

Fredag, ska man kanske ta sig till Vimmerby och Hänga en blomma kring Alexander som tar studenten!?.. kanske.. kanske inte..

Joe kanske!:)

Sen resten av helgen vet jag inte riktigt, men det lär säkert dyka upp något!

Har precis kommit hem till Eksjö men det är ju så många man har att träffa och så nu!

mmm.. det vat ett långt blogg inlägg, men det sträcker sig ju över flera dagar!

Så nu har jag uppdaterat er om mitt liv!:P

Puss och kram på er!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0