2012-10-12
 17:37:26

Verkligheten

Det är otroligt hur man gå ifrån att ändå må ganska hyfsat efter att ha haft en skitdag igår! och sen hinner man inte unna sig det länge förens någon kommer och förstör det!!
blir så jäkla lack!!
Varför skapades människan till att existera? Och omge vår värld?
människan som är en sådan komplicerad varelse och människan som är en sådan egoist!? För ja det är vi! Jag kan stå upp för att jag tycker det och om ni andra som läser detta tänker efter lite så kommer ni att komma fram till samma sak. Människan tänker i första hand enbart på sig själv!
och det är inte så konstigt kan man tycka.
man bör tänka på sig själv, men man bör även tänka på andra!!
saker man gör, inte gör, och säger, inte säger, hur de påverkar sin omgivning! en annan individ!
 
faktum är att många människor gör så grymma saker!!
hur ska vi då kunna vara stola över att stå upp för de människor vi är! kan vi stå upp för det!?
kan vi vara stolta över att vi just är människor!?
 
Ibland tycker jag att det är så jäkla skönt att bara stänga av hela omvärlden!! som nu existerar fan överallt! mobilen!!, internet, inte tala om facebook!, skype!! Nu har jag stängt ned allt! för att bara slippa bli besviken för en stund! slippa bli iriterad! för en stund!
 
och om någon sedan ifrågasätter varför eller stör sig på att jag haft både facebook och mobil avstängd!?
jag kanske behöver min egentid! det är inte så mycket konstigare än så!!
Göra mig själv en tjänst!
bara vara ensam för en stund!
Utan den bittra verkligheten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0