2010-09-09
 15:33:40

Tillbaka i Falun

Det är jue självklart att man sätter sig och bloggar det första man gör efter att ha hamnat efter i skolan snart 2 veckor :P

Jag gör allting för att dryga ut tiden så jag inte ska hinna plugga, när det är det enda jag borde fokusera på just nu!

Men men.

Dagen började med att jag inte kom upp riktigt den tiden jag skulle. Hade ställt klockan på 7 på morgonen, vet dock inte riktigt varför? Seminariumet vi hade idag började jue ändå inte förens klockan 11.

Men jag var för trött, så jag var inte uppe förens klockan var närmare halv 10.

Men jag han jue vad jag skulle ändå:)

Kanske inte såg världens piggaste ut dock idag, men vem orka bry sig?

Seminariuemet gick ok! Förstod typ ingenting dock eftersom att jag inte var förbered, så det känndes lite meningslöst att sitta där och lyssna när man inte ens var insatt i rättsfallen, men jag ska ju i varje fall vara glad över att jag inte behövde lämna in något. Det gjorde jue att jag fick mer tid till att spendera med tyrone nu när jag åkte hem en sväng igen. Och jag slapp även göra extra uppgift om jag ändå inte hade gjort uppgiften tills idag om vi hade haft någon inlämning, så det är jag ju i varje fall tacksam för!

Ingen närvar tog dom heller, så man hade egentligen inte behövt gå dit.

Vilket fick mig att tänka att jag kunde varit hemma lite längre, fast samtidigt tror jag att det är rätt bra att jag ändå är på plats här nu. Ska jag nu gå den här terminen och plugga vidare på högskola så måste jag ju också leva därefter.

Men känns som om jag inte kommer vara jätte effektiv här i Falun fast jag är på plats. Men jag hoppas jue på att jag ska få kraft till det, och att jag ska förstå vad det är vi sysslar med så att jag kan ligga i, dels för min egna skull så att jag sedan fixat tentan, och dels för att jag sedan framöver ska hinna med att Tyrone kommer hit, och det vill jag jue mest av allt!

Vi klarade oss undan rätt bra jag och Cimen idag på seminariet, jag fick en fråga en gång, och jag svarade (jag vet inte?! Som ett jävla pucko)
och Hans-Erik bara tittade på mig och såg ställd ut (nähä?!)

Och Cimen fick också en fråga :P, hennes svar blev ( ingen aning ) och Hans-Erik tillbaka: så kan du inte svara ifall du sitter på socialkontor:P

Men det kändes som om jag och Cimen inte var ensamma om att vara lite vilsna och inte hade läst så mycket, det var rätt många där som svarade att dom inte visste, sen är detta också inte världens enklaste kurs, och rättsfall är inte världens lättaste att ha att göra med heller.

 

Efter seminariet åkte jag och Cimen en sväng till donken, vi har redan påbörjat våra dåliga vanor :P

Men jag tog inte ens en meny, utan bara en chesebörjare och 6 bitar nugetts. Sen var jag tvungen och testa på en sån här liten påse med chesechili saker?! Vad det nu var :P.. låg 4 små bollar i påsen. Men jag orkade inte äta upp allt! Så chesebörjaren sket jag i! blev väldigt mätt.

 

Efter det var jag och Cimen och handlade lite mat till mig på Ica , och jag köpte två stycken blommor som jag tänkte jag skulle ha i ena fönstret för det är tomt på växter där nu.

Märkte när jag kom hem dock att jag hade köpt ute blommor:P men det gör väl inget :P haha, blommor som blommor! Sedan har jag packat upp min resväska som jag hade med mig hem, och små plockat med lite av varje här i lägenheten, och fått lite ordning, diskat undan disken sen i morse och sådär:), rengjort handfatt och toa i badrummet. Och strax ska jag sätta på vatten till en cappuccino, sen får jag se om jag orkar och hinner sätta mig in lite i det vi gör nu i den här kursen, kanske ringer Jossan, hon verkar vara den som har mest koll just nu. Måste duscha ikväll med eftersom jag ska upp tidigt imon igen till seminariet igen. Och Cimen kommer förhoppningsvis hit ikväll också och ska titta på idol hos mig och eventuellt att det blir någon film, och sen förhoppningsvis att hon sover över. Vi ska jue ändå upp båda två till seminariumet imorgon bitti så då passar det ju bra att hon sover över här. Så tänkte försökt duschat och vara klar tills hon kommer!

Orkade inte laga nån mat idag, så har köpt färdig grillade kyckling spett och potatisgratäng på ICA maxi. Smidigt :)

Imorgon däremot ska jag nog försöka mig på att göra lax eller bakpotatis med knaperstekt bacon eller något sådant. För nu ligger ingredienserna i varje fall i kylen, så måste göra någonting utav det så det inte ligger där och blir gammalt. Helgen vet ingen hur den ser ut!? Kanske blir en ensam helg, vet ej? Morgon dagen vet ingen hur den ser ut mer än att jag ska gå på det där seminariumet.

 

Handfatet var föresten fixat i lägenheten nu när jag kom tillbaka, det var ju skönt det! Jag vet inte om dom bytte röret till handfatet eller inte, för jag kommer inte ihåg hur det förra såg ut?

 

Resan hem gick ändå hyfsat bra. Satt dock och tänkte och filosoferade för mig själv över min livssituation just nu, och vet inte om jag är riktigt till freds med den? Men jag gjorde det på ett mer sansat sätt än sist jag åkte hem, då satt jag och grät hela vägen. Så det är jue skönt att jag slapp det den här gången! Jag hoppas jag kan hålla mig stark den här tiden nu i Falun! Jag vill det och jag måste! Ingenting är värre än att behöva vara såhär långt bort ifrån alla nära och kära och må piss!

Dock tycker jag det är skit tråkigt att inte kunna få se den man älskar varje dag, och vakna upp och somna med den man älskar varje dag! Men situationen är jue som den är!

Det suger! Men det finns inte mycket vi kan göra åt saken just nu, mer än att gilla läget och göra det bästa utav situationen! Och se fram emot det gånger vi ska ses! Det är ett år det handlar om, sen ska det blir helt underbart att få dela sin vardag och sitt liv på riktigt tillsammans med Tyrone! Att få leva samboliv, sen hoppas jag att vi lever resten av våra liv tillsammans sen och att vi aldrig behöver vara ifrån varandra.

 

Tyrone har fått svetsa hela dagen idag och han tyckte det hade känts roligt, det får mig att må bra när jag vet att han haft en bra dag och att han har haft det roligt, och inte bara suttit i massa böcker och tyckt att allt varit tröttsamt!

Ser fram emot att få prata med älsklingen senare idag :)

 

Sedan pratade jag innan en stund med far min, men han hade inte mycket tid över till sin dotter, så det var ett kort samtal på telefon, men vi hörs säkert en liten sväng lite senare.

 

Jag har ont i min arm som jag kliat sönder! :(  det är typ varigt och sårigt precis där man böjer armen så et gör ont hela tiden! Jag skulle lyssnat på dig Tyrone att jag inte skulle klia :P, haha, men det är lätt att vara efterklok! Tycker jag det är ofta! :P

Nähä.. om jag ska försöka ta mig i kragen snart:P ska bara kolla några sidor till på Internet, sen får vi la se om jag hinner plugga lite innan jag måste in i duschen:P

Ha det bra alla!

Ps. Evelina ringde föresten mig på tåget igår till Falun, alltid lika kul att höra ifrån dig gumman! Synd och dåligt av oss att vi inte tog tiden till att ses i somras! Vi får ses i jul!!!


ps. fyfan vad dryg jag är! skrev mitt blogginlägg först på world programmet, sen när jag skulle ut på internet och lägga in det så kom jag fan inte in på internet, och jag hämtade massa papper ifrån en pärm för och se om det stod något i dom papprerna om hur man skulle göra för och ta sig in på internet igen, och jag kom ju in sist jag hade varit borta ifrån lägenheten och skulle ut på internet, och jag ringde pappa. och sen nu efter typ 20 minuter en halvtimme så upptäcker jag att nätverkssladden inte är i, och jag upptäckte det när jag läste på baunof instruktionerna, att innan du ringer en supporter så kolla så kolla först dessa saker:
1. att nätverkskabeln är i..:P
hahah!!
åå är man trött eller är man trött:P 

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0