2010-07-07
 23:30:32

uppdatering

Heej heej bloggen.

Idag igen kom jag upp vid cp tid.

Blev sent inatt igen, var inte meningen att Tyrone skulle vara här så länge, men det gjorde ingenting :)

Det var mys :)

Men kom i alla fall upp sent. Skulle gått upp vid halv 10 hade jag ställt klockan på. Men jag var la uppe vid halv 1 tror jag klockan var när jag gick upp.

Slöade lite på morgonen, satt och pratade lite i telefon och si sådär, sen fick jag stressa in i duschen eftersom mormor och morfar skulle komma ifrån skåne och hälsa på oss.

Han nästan precis färdig med mitt iordningörande tills dem var här. Inte riktigt. Dem fick fika en stund utan mig, men jag var ändå ganska snabb tycker jag för att vara jag ;)

Så vi fikade lite tillsammans ute på verandan. Och sedan åkte jag och Ingrid och mamma ned till stan en sväng och gick runt och tittade lite i affärer. Jag och Ingrid var inne på en loppis för hon var ute efter några speciella koppar som inte säljs längre. Men det hade dem icke i loppis butiken. Så hon fick gå därifrån tomhänt.

Jag var lite sugen på att sticka till pärlaffären för att se ifall hon hade fått hem vissa pärlor som jag hade frågat efter som hon väntade på att få hem så jag gick dit. Och pärlorna hade kommit och så blev det givetvis köp av lite fler pärlor, vilket det inte var tänkt! Men det är så lätt att det blir så när man är inne hos henne :P

 

Men sen när jag kom hem och la ihop de pärlor jag hade tänkt göra ett armband först till, till mormor tyckte jag inte blev så bra. Det var fint, men inte klockrent! Så jag la ihop lite andra färger som jag tycker blev mycket finare, så kanske kör på lite annan stil än vad jag först hade tänkt till henne. Hon har ju fyllt år! Igår närmare bestämt. Jag hade tänkt tagit tåget till Kristianstad för att fira henne. Men tågbiljetterna var så dyra. Och sista minuten biljetterna var slut.

+ att Jörgen och Ingrid gärna ville träffa mig och dem skulle komma hit idag då, vilket dem gjorde, och då kunde jag inte vara i Kristianstad och här samtidigt. Så jag och mormor bestämde oss för att jag skulle åka dit någon gång efter att mina föräldrar kommit hem ifrån Spanien. Så ska jag åka till Kristianstad och fira henne då. Och vi ska gå ut och äta på den där jätte goa restaurangen i Kristianstad! Kommer inte ihåg riktigt vad den hette? Men verkligen super go mat! Tror det bästa jag ätit någonsin på restaurang i Sverige.

 

Nu kanske ni blir förvirrade, för jag skrev att morfar och mormor skulle komma hit idag och att jag hade tänkt åka till mormor igår.

Min mormor och morfar är skilda, så min riktiga mormor tänkte jag åkt till igår. Och min morfar och min extra, eller styvmormor eller vad man säger var här idag och hälsade på.

 

I varje fall. Sen skiljdes Ingrid jag och mamma åt vid 6 tiden då affärerna stängde, och sen möttes vi upp på sunrise vid halv 7 tiden och åt god mat, satt där i 2, 5 timmar och åt och tjötade :)

Jag åt stekt ris med kyckling, crabsticks, räkor, jätte gott, fast lite väl salt!

Pappa och jag delade på äppelpaj och vaniljkräm till efterrätt.

Och pappa och Jörgen ( morfar ) drack massa whiskey.

 

Sen skiljdes vi åt på kvällen efter restaurang besöket.

Jörgen och Ingrid gick till hotellet där dem ska sova inatt och vi gick hem.

Hopp.. när jag väl var hemkommen undrade vad jag skulle roa mig med denna kväll:P?

Varit så van att antingen Emmy varit här eller Tyrone. Nu är ingen av dem här!:(

Emmy är hos Affe. Och Tyrone är så långt bort som i Bulgarien! Han kom dit idag faktish! :)

Och ska vara där tills nästa onsdag. Så i en vecka.

Och Emmy åker till Värnamo på fredag och nästa vecka därpå ska hon åka till dalarna och titta på björnar..:P

(ja fråga mig inte) :P

Och mamma och pappa åker till Spanien i helgen.

Så det blir lite ensamt! :(

Men Tyrone kommer i varje fall hem på onsdag, så jag behöver bara vara ensam måndag tisdag. Mina föräldrar åker på söndag.

Så jag blir jue inte så ensam. Emmy är borta hela nästa vecka och helgen efter den veckan också tror jag.

 

Jepp så är det.

Imorgon tänkte jag kanske försöka göra lite nytta. Typ rensa min garderob ifrån gamla kläder som jag inte använder ändå som jag kan skänka bort. Och slänga sådant som är söndrigt osv.

Eller ska jag rensa mitt förråd i rummet. För där ligger det all möjlig bröte! Se om något ska upp på vinden och om något ska slängas, och om något ska med till Falun osv!

mm.. Kanske kommer i sängs vettigt i en veckas tid nu och då går upp lite vettigare tider och då hinner få lite vettiga saker gjort!:P

det kan jue vara kul det med ibland, att hinna med att göra lite om dagarna :)

tss..

 

imorgon måste jag även till min mammas butik och lära mig mer av kassa systemet så att jag kan vara backup ifall Linnea inte kan jobba någon gång då mamma är i Spanien!

Så då vore det skönt att dessutom komma upp i vettig tid så jag hinner göra något mer annat än bara det imorgon!

Nu vet jag inte riktigt vad som händer!? Den närmaste timmen? Jag är så van vid att vara uppe till 4, 5 på natten typ, så det känns jue lite konstigt att gå och lägga sig redan nu. Samtidigt känns det lite drygt och onödigt att bara sitta och dryga ut tiden bara för att när jag ändå inte har något för mig, då är jue nästan sömn bättre!

 

Aa vi får se vad som händer.

Kanske har lite mer tid för att blogga nu då dem närmaste dagarna. Fast jag kanske inte kommer att ha så mycket att skriva om iorförsig.:P

Det märks.

Ta hand om er alla ni som läser och ha det så bra! :)

Kram/ Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0