2011-05-26
 23:23:13

Nyklippt och tagit sitt förnuft till fånga =)

Yes, nu vat man nyklippt:)

Fick en nys frisyr i veckan :)

Var ganska så spontanryck, ringde till frisörsallongen vid halv 2 på eftermiddagen för att höra mig för ifall dem hade en frisörtid. Det hade dem klockan kvart över 2 på eftermiddagen, så 2 minuter över 2 tog jag bussen ned till stan för att göra mig av med all slitna hår! Fia har blivit mer spontan!

 

Jag brukar alltid ha sådan noja inför klippningar, och speciellt efter att jag klippt mig! Det kan gå så långt att jag gråter i dagar och blir riktigt deprimerad!

Men den här gången gick ganska bra faktiskt! :)

Kanske jag vuxit till mig lite, och tar inte allting på värsta seriösa alvar, herregud det är bara hår ju! Det växer ut! Dessutom måste jag faktiskt säga att det var väldigt skönt att bli av med all slitet hår! Det var ju bara dött hår som hängde innan! Och håret ser mycket mer välvårdat ut nu! Och det ramar in ansiktet på ett fint sätt!, + att jag blivi av med min gamla misslyckade färgning som gjorde att mitt hår längst ned såg lite gulaktigt ut! Så nu har jag mest min naturliga egna hårfärg! Mörkbrunt! Mellanbrunt! Härligt :)

 

Och jag trivs ändå rätt bra med min nya frisyr, jag tycker faktiskt att det är lite kul med förändring, visst känns det ovant att helt plötsligt ha så kort hår! När jag haft så långt innan! Innan hade jag hår som nådde ned till rumpan, nu har jag hår som slutar strax över bröstet när jag har plattat det!

Sen pågrund av klippningen så har jag fått tillbaka lite av mitt vågiga och lockiga hår! För er som inte visste så hade jag lockigt hår som liten, och så blir också mitt hår lite mer när jag klipper upp det! Men jag har beställt nu en riktigt bra plattång ifrån Internet, en plattång som används av frisörerna. Fick tipset ifrån cimen som har en sådan plattång, och testade den på mitt hår, och var bara tvungen att ha en egen! Så dagen efter på morgonen beställde jag efter en egen, samt hårprodukter till mitt hår som ska ge håret glans och ge det volym, så nu inväntar jag det bara med posten! :)

Som förmodligen kommer imorgon eller på måndag!

 

Sedan tycker jag det är skönt att jag inte behöve betala någon hyra den här månaden, då jag kände att ekonomin inte skulle gå ihop! Ringde till sofia på kopparstaden idag och fick beskedet att det är ingen betalning för hyra den här månaden och inte nästa heller, men däremot ska jag betala igen i slutet av juli. Men då har jag också jobbat lite, så då kanske man kan använda en del av dem pengarna till att betala hyran där.

 

Men jag tänkte faktiskt försöka bli lite bättre med att förhålla mig med pengar :)

Dock så lurade cimen som har en grupptryckspåverkan på mig lösnaglar idag och lösögonfransar när vi var och handlade på ICA maxi.

Men det blev bara 130 kronor tillsammans, så what a fuck! Men rätt onödigt kan jag hålla med om!

 

Annars håller vi på med B-uppsats ”för fullt” och hoppas på at bli godkänna för examination! Hoppas även på att det inte blir allt för mycket kompletteringar på vår hemtenta som vi gjorde innan den här kursen, som vi får besked på nästa vecka på måndag!

I värsta fall får min lilla ponke enbart komma över helgen nästa helg och spendera med mig, för resten av tiden bör gå åt plugg!! Annars hade vi tänkt att han kunde kommit lie tidigare, så vi fick mer tid på oss att få vara tillsammans!

 

Men planen var i alla fall ifrån början, vilket jag hoppas kommer kvarstå att Tyrone skall komma hit till Falukalaset!:)

Och det hade blivit jätte mys! :)

För då tänkte vi ta en dag till att gå på marknad tillsammans och i affärer :)

Äta en god middag på stan, och avsluta kvällen med lite öl och rix fm festival! Den andra dagen som han skulle tillbringa här blir nog mer tänkt för enbart mys hemma skulle ja tro! :), där vi får mystid! Om vi inte känner för annat. Och sen blire för honom att åka tbx hem, och för mig att fortsätta plugga in i det sista innan sommarn!

 

Sen väntar lite ledighet i sommar, lite jobb, och lite plugg. Bestämt mig för att göra en uppsamlingstenta i sommar, den 22 augusti, och hoppas att kunna få delta i Eksjö stadsfest, att inte min kurs hunnit starta då, utan att jag får gå på det!

Sen i sommar så har jag och pojken planer på att åka till Göteborg över en dag eller två:)

Gå på Liseberg, och äta något gott på kvällen i någon restaurang :)

Kanske att vi hinner med lite stan och lunch dagen efter innan vi tar tåget tillbaka till Småland:)

 

Eller att vi kanske stannar någon extra dag efter att ha bott på Hotel hos hans morbror och hälsar på eller något:), vad vet jag?

Sedan har vi planer för att åka med hans bil över dagen till Västervik, där ja tror de väntas sol och bad, lite shopping på stan, och äta i någon mysig restaurang någonstans!, sen har jag plan för att åka till min mormor i Kristianstad över någon helg, eller några dagar och besöka henne, för att det blev inget besök hos henne förra sommarn och det vat hon lite ledsen över, så tänkte försöka hinna med det denna sommarn!

 

Sen för övrigt så blir det att göra det som faller en in! Slappa förmodligen de dagar man inte pluggar eller jobbar!

 

Sen glömde jag ju ! de viktigaste! Det här med att fia tagit sitt förnuft till fånga! Jag var i veckan och la undan ett gåband! För mina sparade julklappspengar och födelsedagspengar, men ringde häromdagen och sa att jag inte ville ha den! Jag ska istället använda pengarna till att inskaffa mig ett träningskit i form av träningslinne, träningsbyxa, träningsjacka och träningsskor! Och ge mig ut i de fria och gå och jogga! Och besöka gymmet nån gång kanske :)

Det blir NiEce de! Ska bli riktigt skönt när kläderna är inhandlade och komma igång med träningen! Slippa ha ångest över det som hänger över, för man vet att man i alla fall gör någonting för att göra något åt det!

 

Nu ska jag ordna med diverse saker!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0