2011-04-24
 19:46:33

hembesök :)

 Varit hemma i småland nu sen i onsdags kväll =)

Känns gött att fått ha pojkvännen hos sig innan det, han kom förr förra fredagen, och han var hos mig tills onsdagen förra veckan, då vi åkte tillsammans tillbaka till våra familjer i småland, och här har jag hunnit umgås lite med familjen, och träffat bror som varit hemma från Uppsala, träffat familjen Lindholms och repsketive, och alla barnen :), och sen umgåtts ytterligare med Tyrone såklart. Och sen träffade jag Shelley och Noomi idag. Har haft en fullspäckad påskhelg fyllt med en massa mysiga aktiviteter :), tog med andra ord påskledigt fast tanken inte var sån ifrån första början :P, men skönt har de vari, mindre skönt kommer de la kännas till veckan när jag kommer att behöva ta igen en massa läsning, och nästa helg då det är dags för en till tenta.

Sen måste jag och Cimen komma på till den här veckan vad vi ska skriva om till vår B-uppsats, och det har vi ingen susning om ännu, ingen av oss har väl engagerat oss särskilt mycket kring det där nu när båda vari hemma :P

 

Men i alla fall, idag har vari en mysig dag :)

Solen har skinit på oss, och Shelley, Noomi, och jag gick och åt söndagsbufe på sunrise! Och nog blev vi mätta! Jag som brukar äta två mål mat om dagen, men den här får nog räcka för idag:P, men nu står mamma och gör scones, som jag kanske smakar lite av innan det bär av till Tyrone.

Men det var gott med bufe, och sen ingick det glass och frukt och kaffe till efterätt, så vi kände oss sådär lagom uppblåsta efteråt. Sen gick vi hem en sväng efter det och satte oss i solen på altanen men bestämde oss ganska snabbt för att dra med bilen till Eksjö camping, för å se om minigolfen hade öppnat, det hade den inte, men vi gick ned till bryggan och satte och och badade fötterna och beskådade några andra dårar som redan badade. Och så satt vi vid bryggan och låg vid bryggan i solen och tjötade, riktigt avkopplande faktiskt:)

Efter det tog vi bilen till cahns i Eksjö och köpte varsin slushice, och sen åkte vi hem till mig och satt och tjötade lite med mamma och pappa på vardagsrums mattan framför tv:n, och knäppte ett antal kort, då de såg så kul ut då både katten och hunden tiggde slushice av Shelley och Noomi :P

Sen har dem precis åkt hem nu, och jag ska då hålla mamma och pappa lite sällskap medans dom äter scones, kanske smakar någon själv, men är fortfarande rätt mätt efter maten och slushicen som vi tryckte i oss rätt nyligen, sen funderar jag på å raka benen och sen små packa lite inför imorgon, då tåget går hem emot Falun igen. Nästa besök hemma blir nog till sommarlovet. Kan jag så kanske jag åker innan, men tveksamt.

 

Nu ska jag bege mig, hoppas att alla där ute har det bra och att ni njuter nu av det fina vädret :)

 


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!


PUBLICERAT: 2011-07-20, 04:54:12 | URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0