2011-04-27
 12:35:40

ännu en dag..

Kul att man vaknar av att klockan på dörren ringer jätte skarpt, och man vill inte öppna för att man ligger i sängen och halvsover och vet inte vem det är, men sen efterått kan man ändå inte släppa vem de var som har kunnat ringa på, på dörren på förmiddagen. Börja tänka, kan det vara Ivan? Nää.. han brukar ju knacka på dörren när han kommer, kan det vara Elisabeth över mig? Nää, men hon och jag har ju inte pratat eller haft kontakt på dar och evigheter, vad skulle hon vilja? Kan det vari Cimen? För jag hade ju faktiskt skickat ett mess igår om att hon skulle försöka vara här vid 11 tiden så vi kunde gå igenom vad vi skulle skriva om i B-uppsats, men henne ringde jag och hon var hemma, så hon var det inte, kan det vara Emil då? Han skulle ju in på skolan klockan 09.00 på morgonen idag och skriva sitt PM, han kanske var klar nu och tänkte svänga förbi mig spontant sådär efter, men nä? Kan det verklige vari han, hur ska han veta exakt vart jag bor i lägenhetsbyggnaden? Och han värka ju vat sur igår när han slängde på luren, så varför skulle han komma hit idag för? Sen låg jag och lulla lite i sängen, och sen ringde det på dörren igen ett litet tag senare.

Och jag öppnade inte, jag låg ju i sängen och såg för jävlig ut. Till slut hör jag en nyckel vrida om i låset, och jag går ut mot hallen, och in kommer Andreas, bovärden, och där står jag med morgonruffs och sovkläder. Han skulle in för att fixa mitt handfatt.

Men det var ju tur han kom i alla fall, annars hade jag fått ringa efter honom och fråga vart han tagit vägen, han skulle ju vari här förra veckan sa han. Men märkte när jag kom hem ifrån Småland att han inte vari här. Men nu har han i alla fall bytt ut rören till handfatet så nu hoppas jag att de vill hålla sig ett tag, men det känns tveksamt.

 

Annars för övrigt, de känns lite si sudär :(

Och väldigt omotiverad, kanske pågrund av andra tankar i huvudet som upptar min koncentration.

Idag ska även PM:et in för vad vi ska skriva om i B-uppsats, och jag och Cimen började fundera kring ämne igår! Sent ute som vanligt. Idag har vi kommit fram till att vi ska skriva om OCD, tvångssyndrom. Och att vi ska kontakta en organisation i Stockholm och eventuellt åka dit för att få vara med i möten och få tillgång till att göra intervjuer.

Hur realistiska vi är i våra tankar kring en B-uppsats kring detta återstår att se, det är inte ens säkert att det är genomförbart!, men vi måste in med ett PM, och vi får väl köra på det så länge. Och jag tycker i alla fall att det är ett väldigt intressant ämne, och går det få tillgång till intervjupersoner och möte osv., så är det ju jätte intressant! Och jag hoppas på att det går att genomföra! Och att det kan bli en bra B-uppsats.

 

Sen är det tenta till helgen i en kurs som jag pluggat ingenting i! men men.

Nu ska jag duscha, borsta tänderna, diska undan, städa, skriva PM osv osv!

Ha en bra dag alla!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0