2010-09-13
 15:32:37

idag är Måndag :), kom inte på nån bättre rubrik ;)

Sådär :)

Nu har jag läst ganska ingående om LSS, får hoppas att någonting har stannar kvar i minnet på mig :), Får la sätta mig sedan vid nåt tillfälle och testa mig själv hur mycket jag kommer ihåg av det jag läst:)

Men just nu känner jag att jag måste gå vidare ett steg i läsningen. Så nu ska jag strax påbörjar läsningen om SOL, det ska vara liknande som LSS, så det kanske står mycket samma saker. Sedan har jag lät lite på den länken läraren la ut där det stor lite allmänt om socialtjänstens uppgifter :)

Så jag har i varje fall öppnat böckerna idag och faktiskt suttit och fört lite anteckningar, och då känner jag mig genast bättre till mods:)

Även om jag säkert kunnat suttit mer tid sammanlagt idag. Men man måste ju börja nånstans! :)

Och jag får la mjukstarta lite då även om jag nu 2 veckor in på kursen skulle behöva göra en rivstart! Men men, jag gör så gott jag kan utifrån dom förutsättningarna jag har. Jag gillar det ordspråket:) av nån anledning:) hehe.

Tänkte suttit nästan effektiv tid till klockan 6 idag. Men det är lite skönt att göra lite små saker emellan, och nu kände jag att magen var lite hungrig, eftersom jag åt väldigt lite till lunch idag, så då var jag tvungen att sätta på lite vatten på spisen, och så tänker jag koka mig en majskolv, lite lätt mellanmål innan jag börjar med maten lite senare, vad nu det blir? Man måste ju ta hand om sig själv också, är man hungrig så är det ett tecken på att man behöver äta, och att man behöver lite ny energi för att kunna focusera sedan den sista tiden på studierna:)

 

Idag ringde min handledare mig :)

Det var roligt att prata med henne, det känns alltid så spontant och bra! :)

Hon hade haft en bra sommar, och varit iväg till Spanien och Öland:)

Så hon hade haft 4 veckors ledighet, men hon tyckte tiden sprang iväg fort. Det brukar ju vara så dessvärre. Men man får vara tacksam för det lilla man får :)

Så nu fick jag hennes rätta mail adress, jag har ju haft en felaktig tidigare och en rätt, och jag har inte vettat vilken av mailen hon använder sig utav, så jag har inte kunnat maila henne. Men nu har jag rätt mail adress i alla fall:) och det är ju tur det! :)

Kul och prata med henne och följa upp vissa fall vi hade under tiden jag var på praktik, höra med henne hur det har gått och så:), spännande och roligt :)

 

Nu slutar snart min älskling skolan! Skönt för honom! :)

Jag måste dock sitta och plugga lite till idag innan jag ger mig! Sen ska jag in i duschen, och om jag hinner ska jag iväg och handla lite och så, och sen laga mat, och se idol ikväll om det är? Nån som vet?.. prata med älskling i telefon.. plugga lite kanske, brodera kanske, det är lugnande faktiskt:) och sen i sängs inte allt för sent! Måste börja sköta om mig själv lite bättre! Så att jag orka upp imorgon hyfsad tid så man hinner med mer utav dagen! Idag ställde jag klockan på 10 men somnade om och gick upp vid 12! Jag har inte tid för detta känner jag nu när jag hamnar efter så mycket! Men men, gjort är gjort. Jag har ändå fått en del gjort idag i alla fall hittills och dagen är ju fortfarande inte slut :)

Så det blir säkert bra med den saken!:)

 

Ändrade seminarietider, så nu går jag i skolan onsdag, torsdag..

Och ska försöka leta rätt på Eva på Onsdag med för att prata med henne angående min praktikplats i småland. Nu hör jag att det börja koka på spisen, så nu måste jag springa! Kanske gör en uppdatering här senare om det finns något att uppdatera om! Ha det så gott så länge :)

Kram/ Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0