2010-10-22
 13:44:28

Så var det fredag igen :)

 

 

Heej heej bloggen! Nu var det ett tag sedan jag bloggade! Har varit fullt rulle i mitt liv senaste tiden! Och jag har även hunnit varit hemma i Småland en sväng, kom tbx i förgår efter att ha varit hemma i 5 dagar :)

Nu ska jag vara i Falun fram tills på Fredag :) sen åker jag hem på fredag eftermiddag till Småland igen:), för att vistas dör i en månad framöver för att göra min praktik. Sen åker jag tillbaka till Falun igen en sväng i början av December innan jag tar ”jul lov” och åker åter igen hem till Småland :)

 

Dagarna sen jag kom tillbaka till Falun eller egentligen även dagarna under tiden jag varit hemma i Småland har varit häktiska! Fullt upp med en himla massa läsning! Läsning av 6 böcker, fast för min del blev det ur 4! Och skrivit 4 reflektionsprotokoll.

Så jag hade inte så mycket tid avsedd för familjen och pojkvän när jag var hemma. Men så blir livet ibland. Bara gills läget. Sen jag satte mig på tåget hem från Småland tills idag så har jag i stort sätt vuxit fast med böckerna! Jag har nog pluggat egentligen konstant förutom när jag ätit, duschat, eller pratat i telefon eller sovit!

Natten tills igår avslutades med att jag satt uppe och lusläste! Morgondagen igår började med att jag lusläste och skrev protokoll, sen bar det iväg till seminarium. 2 stycken intensiva seminarier. Där man var tvungen att hålla riktig fokus. Sen hem och lusläsa igen fram tills natten! Sen upp idag tidigt, iväg på två seminarier igen där man också var tvungen och hålla ett väldigt bra fokus! Nu har jag kommit hem, och sitter nu och pustar ut lite i min soffa, tillsammans med lite buenos och cappuccino :), guu vad skönt att ha den här veckan avklarad! Och torsdagens och fredagens seminarier avklarat framförallt!

 

Jag har inte ens hunnit titta över schemat inför vad som komma skall nästa vecka ännu! Men nu ska jag bara tillåta mig själv pusta lite innan jag tar tag i vad som ska göras tills nästa vecka! Men jag kommer dock fortsätta att läsa i böckerna, speciellt det böckerna som vi hade till våra seminarier men som man inte skrev reflektionsprotokoll på. Tänkte att dom kan vara bra att läst igenom inför tentan sen. + att jag faktiskt är lite intresserad av att läsa dom också, för det ligger i mitt intresse det böckerna tar upp. Dock väljer jag väl inte att sätta mig med böckerna och läsa ifall bättre, roligare alternativ dyker upp. Men nu har jag ändå inge för mig, och det kan vara bra för förebyggande syfte att läsa lite i böckerna och få bra grepp om dom inför tentan, för då sitter lite redan i ryggmärgen och i huvudet när man sitter ned med tentan, man behöver inte ta sig igenom hela böckerna för å hitta svar på frågorna. Även om man kommer behöva bläddra i böckerna för å hitta svar givetvis! Ja det har varit intensivt, men på ett sätt är det också skönt, för då känner man att man gör det man ska! Att man är igång! Och att man gör någon nytta! Och det är en skön känsla! Och att vi presterar något! Det är jätte viktigt att få känna ibland!

Och då har man rätt att berömma sig själv genom att sitta i soffan i alla fall en kort stund och bara pusta ut, utan att man måste slänga upp böckerna och ha bredvid sig samtidigt som man dricker sitt kaffe eller sin cappuccino, utan jag kan sitta med min cappuccino i lugn och ro vid datorn eller vid tv:n och dricka färdigt innan jag sätter igång med läsningen! Skönt!, haha låter säkert rätt dtrygt:P, men sånt är uppskattning när man är student! Att bara få sitta ned och hinna dricka en kaffe utan att samtidigt sitta med datorn med någon skrivuppgift eller sitta med boken eller kollegieblocket bredvid sig:P

 

Ibland undrar man varför man valt detta stressiga liv?:P

 

Idag annars efter seminariet har jag hunnit slängt i mig lite lunch.., men bara lite. Försöker att inte äta så mycket alla gånger. Sen har jag rengjort handfatet på toan, det var behövligt kan jag säga! Det var alldeles brunt i hela handfatet efter min brunkräm och så! Så det var skönt att få det skinande rent:), vat dessutom lite tvungen att rengöra det ändå eftersom det kommer hit en vaktmästare snart och tittar på mitt handfatt, men samtidigt var det somsagt välbehövligt :), ringde vaktmästare innan, på Andreas mobil, men det var en annan som svarade, men han sa att han skulle komma förbi här nu om några timmar redan idag, närmare bestämt efter klockan halv 2, och det är klockan nu. Så det är ju skönt att dom tar tag i det så snabbt! Fast det känns lite jobbigt och invänta att få hem någon hit som ska ordna när man är trött och så och bara känner inte för att vara trevlig och social, för det måste man jue vara när man får hem folk:P, men samtidigt blir det väldigt skönt att få bukt på det där jäkla handfatet någon gång! Om dom nu kan få det den här gången! Tror jag fixat de 3, 4 gånger nu med den här gången. Hoppas att den här vaktmästaren är lite mer redig än Andreas så det blir ordentligt gjort någon gång!

 

Sen får jag inte glömma bort att jag ska hämta min lampa på stan som jag beställt efter ! icke glömma! Påminn mig!:P, annars undrar dom vart jag tagit vägen någonstans om jag inte hämtar den snart eftersom jag beställt efter den.

 

Btw. Jag måste säga en sak om seminarium, alltså jag blir så klyven! Seminarium är samtidigt väldigt lärorikt och bra, samtidigt som det är jävligt segt och drygt, men seminarierna är ju till för att man ska känna att man själv fattat det man läst rätt, och att det faktiskt finns fler än jag som tänker som jag gör :)

Det blir liksom som en bekräftelse som kan vara bra att ha tänker jag :)

Och jag känner att jag redan börja föra mig annorlunda i talspråk efter att varit tvungen och sitta och resonera på ett akademiskt sätt och talesätt efter 4 seminarier på 2 dar!:P, haha ”yrkesskadad” och mer sånna kommer vi att bli! Vi kommer tala ett nytt främmande språk när vi är ”utskrivningsklara” härifrån:P, haha ..

 

Ikväll blir det kräftsoppa för hela slanten!:)

Jag var egentligen inte så sugen på det när jag köpte det igår, men det var den rätten som jag hade som mest länge sen i Falun, så det fick bli det, för jag är trött på allt annat, och orka inte engagera mig i något nytt.

Vet inte om jag orka göra kräftsoppan sen, men jag får banimej bara ta tag i mig själv och göra det sen! Jag vet inte hur många gånger jag köpt ingredienser och lagt i kylen som jg tänkt laga nånting av och sen har det inte blivit av och så har dom bara legat i kylen och blivit gammalt och sen har man varit tvungen att slänga det! Helt meningslöst! Och nästan så man mår lite dåligt när man tänker på att det finns dom som inte får mat alls! Och här står jag och slänger saker som inte ens är öppnade som har gått ur datum! Nä det är faktiskt riktigt illa! Det vill till sig en förändring där på det området!

 

Ikväll blir det idol, varvat med att plugga lite, kanske brodera lite, eller göra något armband eller nåt!:), vi får se vad jag känner för:P

 

Städningen skulle jag behöva börja ta tag i lite idag i alla fall.. golvet är smutsigt och det behövs dammas här! Tror jag ska fixa lite med det:)

Så har jag varit väldigt duktig idag med seminarier och städning och allt! Och ordnat så att vaktmästaren kom hit och fixade handfatet och allt! Aa det är positiva saker med mig själv idag! Tror man ska börja skriva sånna här listor på dagens bra saker, för att man ska träna sig i att berömma sig själv och se saker hos sig själv som är bra! Faktiskt en bra grej som är så enkel att göra och som inte tar någon tid för att stärka ens självkänsla lite! Inte för att jag gör det:P, men borde vara en bra grej att göra tycker jag :)

 

Aa och nästa vecka blir det professionsseminarie! Ingen lust alls.. så segt dom dagarna, långa dagar med! Men då får man kanske se lite nya ansiktet på nya socialarbetare, fast vet inte om man kommer tänka på det så mycket, eftersom man knappt känner igen alla andra socialarbetare ifrån dom andra terminerna ifrån tidigare, även om man kan känna igen en del.

 

Annars somsagt vet jag inte hur schemat inför nästa vecka ser ut, ska kolla över det.

Men nu ska jag avrunda för nu har jag skrivit ett hyfsat långt blogg inlägg.

Jag hoppas att alla får en skön och avkopplande helg. Då man kan vila ifrån all stess!

Tvättning kom jag och tänka på i samband med att jag skrev det här:P, jag måste boka tvätt tid och tvätta:P

 

Måste bara tillägga en sak som jag reflektera över idag!:P, det är faktiskt helt otroligt, man sitter och läser en hel jäkla bok i stort sätt i alla fall, blad för blad när jag gör det, och man tar in en massa information och det upptar en massa tid, och sen när man sätter sig ned för och visa de kunskaper man har om boken, ja då ska man skriva en a4 sida av en hel bok man läst:P, a..ja

 

Men men ha det bra alla :)

Stor kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0