2010-10-04
 17:50:10

Måndag

Tack Malin för att du finns! Hade du inte ringt idag på morgonen och frågat om den engelska boken så hade jag aldrig kommit i tid till föreläsningen! Jag var så trött i morse så måste stängt av alarmet i sömnen! :S

Jag borde komma i sängs tidigare idag faktiskt, men det blir jue inga problem om Tyrone lägger sig tidigt, för då finns det ändå inget att göra sent på kvällen, fast jag bruka ofta bli sent i sängs bara för att jag måste ta tag i dagens disk och massa annat innan jag lägger mig, och tvätta bort smink och allt som tar tid.

I varje fall…

Idag hade vi introduktion i den här kursen med Maria Fernström.

Och då fick jag det bekräftat att seminarium den 15 och 16 stämde just inte! Vilket var mest sannolikt, eftersom det har aldrig hänt att vi haft seminarium en Lördag tidigare, då en Lördag inträffar den 16. Men man vet ju aldrig riktigt hur dom tänker visserligen?:P

Men det var inget seminarium då i alla fall, vilket gör att ja nog skulle kunna åka hem en sväng till småland då:)

Jag tror studiegruppen bara skulle träffas över typ 1 timme, 1, 5 och diskutera kurslitteratur och föreläsningar under vecka 40, 41 och göra ett litet reflektionsprotokoll och lämna in. Och mina kommentarer kan jag ju skriva ned i ett mail och bara maila över till Jossan, Cimen och Malin isånafall. Eller prata med dom på telefon. Så tror att det är ingen större fara. Hade varit värre ifall det var någon större uppgift som man var tvungen att bearbeta tillsammans med sin studiegrupp en längre tid! Då hade det blivit lite knivigare att åka hem. Men däremot så kommer jag ha en himla massa plugg när jag åker hem! För vi har himla mycket läsning!! Ska typ läsa en bok varje vecka, mer! Och sen skriva ett reflektionsprotokoll om boken och besvara massa frågor om boken! Så jag har pressen att ligga i även fast jag är hemma! Får ha disciplin på mig och gå upp och plugga jag med när Tyrone går upp till sin skola! Och verkligen få massa gjort, så vi i alla fall kan få större delen av helgen tillsammans till att få bara mysa! Men jag har en tendens att få lite, lite gjort när jag åker hem till småland!

Men nu får jag ta tag i det bara och ändra på det!

För det kan faktiskt vara lite skönt för mig att få lite miljöombyte, och få träffa mamma och pappa också och hunden, och framförallt Tyrone :)

Sen och få äta amazing taste mat och så, det är ju värt det:P haha !

Hade en fundering på å vara kvar här ändå i Falun eftersom jag ändå förhoppningsvis kommer hem en hel månad sen i november och gör min praktik om jag får tag i plats. Men kanske skönt för mig å komma hem ändå och få miljöombyte somsagt när jag ändå kan!

Visserligen är det väldigt mysigt när Tyrone kommer hit också och vi kan få vara själva :)

Men han kanske kan komma sen ändå nån helg innan jag har min praktik ifall han vill :)

För han hade ju ändå tänkt åka ifall jag inte kunde komma hem :)

Men aa.. det får vi se:P

 

Idag har vi i varje fall haft föreläsning om sociala problem, vad är ett socialt problem? Varför uppstår sociala problem?, hur påverkar sociala problem samhället, och tvärtom hur kan samhället skapa sociala problem, vilken ontologisk status har sociala problem, hur existerar sociala problem, konstruktionism av sociala problem, vi pratade om epistemologi, pratade om dålig självkänsla och stämplingsteorin. Jag tycker ändå att jag hängde med rätt så bra faktiskt idag :) och det är en skön känsla :)

Dessutom var jag kvar på en hel föreläsning :)

Stolt* jag vet inte när det hände senast :P?

Dock har jag inte kunnat plugga ännu jätte mycket sen jag kom hem, men det är för att jag varit tvungen att ringa en massa viktiga telefonsamtal, + att jag försökt lägga ned lite energi på vart jag ska göra min praktik vilket också måste göras! Speciellt om jag är mån om att fixa en praktik plats i eksjö. Sen har jag rensat min kyl idag !:P, handlat, och pratat med mamma och Tyrone på telefon :)

Cimen ringde en sväng också:)

Nu ska jag duscha. Få se om jag hinner med någon mer läsning ikväll. Ska föröka att inte komma i sängs allt för sent idag, så att jag kommer upp imorgon!

Imon har vi 3 timmars föreläsning, 09.00- 12.00, då vi ska gå igenom den engelska boken som jag ännu inte fått!

Men jag hämtade boken pespektiv på sociala problem idag som pappa hade skickat till mig, som jag nu snart ska börja läsa i. Sen är det bara att invänta resten av böckerna!

Jag har konstaterat att det blir en väldigt tuff kurs! Med mycket seminarier och studiegrupps uppgifter och seminarieuppgifter, och mycket läsning!

Men jag ska försöka vara taggad! Och göra så gott jag kan! Hoppas jag kan ha kvar det här Goet!

 

Nu ska jag avrunda så jag hinner med allting :)

Hoppas alla har haft en bra dag !:)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0