2009-08-15
 00:38:10

komvux och annat..

Då var det dags för introduktions dagar på komvux nästa vecka.. :)
Det blir alltså ingen högskoleutbildning till hösten och ingen musik utbildning.. tuvär!
Men den som väntar på något gott.... :)

Jag ska plugga upp svenska A och Engelska A på Komvux nu till att börja med =)
och försöka bli klar med de två kurserna till jul förhoppningsvis, så jag kan börja med två stycken bf ämnen till våren :)
känns inte jätte spännande, men vad gör man inte för att nå sitt mål ?=)

Jag vet inte om jag når ända fram, men de förbättrar mina chanser lite i varje fall :)
och jag hoppas att jag en dag kommer att få jobba som social pedagog, socionom eller liknande arbete iallafall :)

för övrigt så har jag brännt mig i fingret på strykjärnet ikväll !:(
gjorde förbaskat ont !.. ( länge sen man använde ordet förbaskat föresten):P
men iallafall.. , suttit med fingret i kallt vatten ett tag.. känndes bättre för en stund men nu gör de sådär jätte ont igen och pulserar i hela handen!..:( ajajaj.. tycker faktiskt lite synd om mig sj !:(
och hoppas att fler gör de? för de gör jävligt ont att bränna sig!.. har fått en blåsa på fingret också..:(
konstigt ändå hur en sådan liten blåsa kan göra sååå ont !..

fick tröst sms utav simon :P.. haha =)

idag har jag annars jobbat en stund på förmiddagen :)
och det var rätt skoj =)
kul att vara tbx på arbetet när man fått vara ledig ett tag :)
ny energi liksom:)
och 2 åringarna e ju charmiga :) hihi .. Kul i den åldern då dom börjat prata lite mer å så :)
blivit mer människa".. hehe :)

jag hoppas på att jag kommer kunna att fortsätta jobba lite även om jag pluggar..
men jag kommer nog få fullt upp!://

annars har jag tagit rätt lugnt idag efter de..:)
broderat lite... och jag tror att jul löparen blir riktigt fint när den e klar!:)
hehe jag vet vad ni tänker ;)
att broderi och sådant handarbete platser bättre hos tanterna på pansionatet.. ;)
men de e faktiskt skit kul !:)
skit kul kanske är att överdriva, men det är roligt och framförallt avkopplande och avstressande!:)
testa de få du se sj att du inte kan sluta!
handarbete kanske inte passar alla dock.:P
utan mer dom som kanske e lite estetiska av sig, de måste man väl ändå säga att jag e !
dock e jag skit kass på att måla, men min mor e himla duktig när de gäller massa olika handarbeten, bla keramik, måla tavlor, brodera, sticka, och sedan e och var hon väldigt duktig på att sjunga! så väldigt estetisk skulle jag vilja påstå!:)

imorgon skulle jag egentligen jobbat en stund, men jag kännde mig lite down ett tag innan idag och bad mamma vänligt att få avstå... så jag slipper.. :)
men får se hur jag mår imon, kanske sticker iväg och avlastar henne ändå, få se!=) rätt skönt å va lite ledig me!=)
men alltid skönt att få lite pengar !:)

längtar tills marknaden e här för övrigt:)
alltid mysigt, finns alltid lite skräpp att köpa..;)
eller något man har nytta av, kanske fler broderier..:P
haha !=)..

men men, nu ska jag strax sova här..=)

kram evelina ;) haha ( för jag vet att du läser detta ) :)... hehe ..
och kram till er andra me :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0