2011-05-14
 23:22:12

uppdatering

Jadu.. Hur går B-uppsatsen Cimen :P?

Med facit i hand så kanske vi skulle påbörjat den lite tidigare, all förarbete, som att verkligen välja ut ett ämne som man vet skulle kunna vara genomförbart att göra, fast det vet man ju aldrig riktigt helt 100 förens man satt igång, men ändå gått in för det lite mer, kollat upp lite möjligheter till tillgångar till det man vill intervjua, tagit kontakt med människor, och ringt alla telefonsamtal som man behöver ringa, och alla mail man behöver skriva. Och dessutom kollat upp det här med ETIK PRÖVNING!

Det hade underlättat rätt rejält nu i vårt arbete förstår vi.

Men nu vet vi det i alla fall inför uppsats C, om vi e kvar till dess;)

Men det får vi väl tro!

 

Så nu såhär medans alla hårdjobbar med sin B-uppsats så tar vi det lite halvchill, genom att göra oss iordning halva dagarna, ta långa duschar, och låna frukostar:P,

Hårdarbetet kommer väl mer sen när vi fått våra intervjuer.

Men vi ska väl sitta lite imon med syfte och metod osv..

Få ihop nån ”skit” så att säga om det, eller vad säger du Cimen ;)

 

Lite motvilligt så inhandlade jag en kycklingtallrik idag.. Känns inte som jag behöver påfyllnad av så mycket fett efter vistelsen av Tyrone här..

Blev en hel del smått och gott, speciellt dom där mockarutorna med dubbel sats glasyr!

Men men..

Klockan var ju så sent när jag och Cimen hade handlat på ICA, så vi var ju tvungna att ta något snabbt innan musikfestivalen på tv började!

 

Kom i alla fall upp idag innan 11! Var rädd för att jag inte skulle göra det!

Skulle ju skicka iväg blommogram till min far och min mor som fyller år! Eller pappa fyller år idag, och mamma på måndag! Och jag mina vänner, har namnsdag imorgon

 

Mm så är läget. Känns skönt att ha Cimen här i huset faktiskt, blir såhär socialsjuk..

Vill inte vara ensam längre när man lätt kan gå ned till henne eller hon komma upp hit.

 

Pratade med Emmy gumman innan på telefon med, tänkt en del på henne sista dagarna och känner att jag saknar henne och tiden med henne sen förra sommarn!*

Det var verkligen en härlig sommar! Något man kommer minnas länge !*

 

Ha att se fram emot framöver är väl Falukalaset!:P, det är väl de ända roliga som händer, frågan e dock om man kommer hinna gå på det, eftersom vi ska läsa igenom alla våra kursares B-uppsatser och skriva kommentarer till dom.. det heter på nåt fint sätt det vi ska göra, men jag har glömt just nu för tillfället, vad man brukar kalla det.

Jag blir faktiskt lite stressad av att helgen snart är över.. det drar ihop sig för inlämning av B-uppsats, och vi har knappt kommit igång!

Hoppas oss all lycka! Det kan vi nog behöva !

 

Men men, nu ska jag la snart börja se på röstningen, när den här killen på tv vill sluta sjunga!

Hoppas att alla där ute mår gott!*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0