2011-07-01
 00:10:34

uppdatering

Tjing tjing bloggen :)

Nu vare ett tag sen jag skrev här :)

Men de e så tradigt emellanåt, för de e ju ändå knappt någon som läser den i alla fall:P, så det blir mest som min egna dagbok :P

Men så vare ju förr, man skrev sin egna dagbok utan att någon annan skulle ta del av den, idag fläker man ju ur sitt liv lite hur som helst :)

Men inge illa menat med de, man skriver jue bara de som man vill dela med sig med andra, de mest privata behåller man väl annars mest för sig själv.

Men ni som läser denna blogg får gärna skriva bland kommentarer :)

Så ser jag att det i alla fall är någon som tar del av den :P

 

Idag har jag och Emma och Pekka och Tyrre haft roadtrip i småländska delen av landet :)

Först bar det av till Nässjö kommun (woho!!)

Och där besökte vi Jysk, Ö & B, och rusta! :)

Sådär nån timme 1, 5 timme innan stängning :)

Och där sörru så inhandlade fia Tält! :)

Eller jag och Tyrre handlade tält! Jag köpte mig en ny sovsäck! :)

Och Tyrre inhandlade sig en ny sovsäck han också!=)

Vet dock ej varför ?:P, han har ju redan en och han e inte den som inhandlar saker i första taget! Han tycker ju att saker duger bra som man haft i flera år!:P, men han inskaffade sig en ny sovsäck han, fast han skrytigt om hur bra hans sovsäck han har är!:P

Dock så minns jag ju nu att den var trasig i dragkedjan! Så bra köp där Tyrre! ;)

Och de kostade ju bara 69 kronor om jag minns rätt:)

Min kostade dock 249 kr, så hoppas de e mer kvale på min ;)

Min var ju som ett vanligt täcke inuti ;) med flanel material! :)

Eller vad de heter! :P, sånt material som pyjamasar oftast har!=) i varje fall..

Sen så köpte jag strumpbyxor! Och en papperskorg, eller hink till mitt badrum i Falun! Slängde min gamla nu innan jag åkte hem för sommarn för den hade blivit så snuskig! Så idag köpte ja en ny på rusta för 99 kronor! Den får pappa komma med nån dag när han är i närheten av Falun och jobbar.

Sen köpte jag två hårsmycken, hårklämmor eller vad man säger och ett diadem på rusta! Inte för att jag vet om jag kommer att använda diademet så mycket? :P, är inte det rätt ute :P?

Men det var fint illafall:)

Så det var därför jag köpte det:)

Ja, jag tror det var allt jag inhandlade där :)

Sen köpte vi papptallrikar och sånt inför tältningen på lördag :)

Och efter det bar det av mot Vetlanda mot donken :)

För lite mat och glass! :)

Och sen åkte vi hem mot Eksjö för att sedan söka upp ett trevligt litet ställe som Emma, Pekka, jag och Tyrre ska tälta på, på lördag :)

Och det blir nog mys !! :)

Hoppas bara vårt tvåmanstält från Jysk för 199 kronor håller!!:P

Pekka och Emma hade ju redan ett tält, som verkade vara lite bättre än vårat :P, :(

Så dom behöver nog inte vara så oroliga :P

 

Vi hade ju först tänkt lägga ned tältningsplanerna för det verkade inte bli så bra väder sen till helgen som vi hade hoppats på, men vi alla 4 e sugna på att göra något så vi väljer att trotsa vädret och ge oss ut i alla fall och hoppas på de bästa ! :)

 

Imorgon går bilen mot Jönköping klockan 11 på morgonen, tillsammans med Tyrre, hans mamma och hans mormor, mot a6 center :)

Så det blir la lite shopping där med antar jag :)

Och inhandling inför vår lilla tältning i helgen, lite våtservetter kan alltid vara bra att ha med sig ut i skogen när man inte kan tvätta händerna :P

Och sen myggspray! Är ett måste när man ska ut och tälta i skogen!

 

Nästa helg bär det av mot Ullared med Emmy Rubin! :)

Nu väntar sängen!

Kram heej!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0