2011-04-04
 17:20:33

Lite dittan och dattan =)

Sådär! Då var det åter en ny dag igen :P

Ny kurs också! Kvalitativa metoder!

Tur man fixade sociologisk analys sen tidigare då, så att man vet att man ”egentligen” ska vara redo inför den här kursen. Den kommer nog bli rätt svår! Men vi får hoppas på det bästa! Skall göra mitt bästa i alla fall. Har inte tid att försumma mer studier nu.

 

Jag och Cimen var i alla fall duktiga och skulle ta tag i massa gamla uppgifter idag men det visade sig att vi egentligen inte kunde göra någonting av det, även om vi ville pågrund av olika komplikationer. Så vi drog till Plantaget och jag köpte växter och blommor för 360 kronor =), köpte röda rosor i kruka som jag ställd nu på mitt vardagsrumsbord :), sen köpte jag en häftig växt som var som en miniträd i kruka som jag satt på mitt köksbord, och bytt ut emot mina plastbollar :P

Och sen två stycken växter i fönstret i rummet där jag inte haft några växter på länge. Så nu ser det lite hemtrevlig ut :), hoppas bara att jag får dom till att hålla nu! Jag är inte världens duktigaste när det gäller växter :P, och brukar oftast ha lite otur med dom:P, men vi får hoppas på det bästa! :D

 

Btw! Så låg det en present och väntade på mig i postlådan när jag kom hem efter skolan! :)

Det var lilla mammsen som hade skickat en liten present till mig :), för hon tyckte att jag behövde lite uppmuntran! Det behövde jag verkligen! Så ett jätte fint skrivet kort, och sen en blå liten tunnika :)

Jätte fin! Ska väl ha på mig den imorgon kanke i skolan om den passar:), har inte provat den ännu, men tror den skall passa :)

 

Nu väntar duschen, och sedan måste jag laga mat, så jag kan ta med mig lunchlåda tills imorgon till skolan. Har skola hela dagen, från klockan 10.00 på morgonen till klockan 15.00, och efter det blir det väl plugg tillsammans med Cimen :), vi har inte mycket annat till val dessvärre :S, men visst ska vi greja det här ?=), det ska vi väl. Skönt att jag fått sova lite inatt också! Även om jag kom i sängs lite sent, för jag låg å messa med diverse människor!=), men fick i alla fall somna. Det har jag inte gjort dem tidigare nätterna! Så jag hoppas att jag kan somna inatt också! Dock läre väl inte bli så tidigt i sängs idag heller eftersom jag har en del att re i innan sängsdags!

 

Men så äre ibland när man har mycket att stå i !

 

Jag hoppas också att min förkylning kan gå över snart!! Så att jag och Cimen kan börja träna! Känner mig så plöfsig just nu! Inte alls fräsch! :(

 

Såg föresten filmen ”Taken” igår, himla bra film faktiskt, kan rekommendera, jag har sett den en gång tidigare, men jag for lika illa av filmen efter varje gång:(, tragisk film men spännande! Där ser man verkligen vad en far kan göra för ens dotter!

 

Sen kan jag ju säga att jag hade fått alla mina böcker i den här kursen i brevlådan idag också! :), så det var ju skönt att dem hade kommit fram! Att man har böckerna i tid för en gångs skull.

 

Nä nu skall jag fortsätta att styra med allt som jag måste göra=)

Hoppas alla har en bra dag! Solen skiner i varje fall! =)

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0