2010-09-21
 19:26:07

Tisdag..

Jadu.. vilken dag, vart ska jag börja!? Jag och cimen tänkte skriva ut rättsfallsuppgiften i datasalen för tanken var att vi skulle sitta med den idag. Den ska ju snart var inlämnad somsagt! :S, och jag vet en som inte kommer få in den i tid! Kommer säkert få in den efter att kursen är avslutad och blir förmodligen inte godkänd i kursen! Fast det blir jag ju visserligen inte heller ifall jag kör på tentan, vilket är ganska uppenbart nu att jag gör! (”Y”), men vi kunde ju inte skriva ut något rättsfall för hela data salen var full,  men i alla fall.. jag satt och läste klart LVM, och förde lite anteckningar, sen gick vi igenom en gammal socialrättstenta jag och cimen. Gick på det lite ytligt med lite egna resonemang och så, gjorde väl ingen djupdykning i lagboken direkt.

Haha, men det är inte alltid lätt att plugga tillsammans med cimen!:)

Haha fast det var mitt fel ifrån början. Jag satt och var stressad över att jag inte skulle hinna med mycket plugg nu den här veckan och helgen, Och även inte på torsdagen för efter skolan måste jag ju typ handla och raka benen och massa.

Och så säger cimen ( a men visst fia, prioritera raka benen före tentan)

Och jag slänger fram benen och säger ( haru sett hur dom ser ut eller? ) och cimen slänger fram sina och vi sitter där och jämför vem som är hårigast !:P, haha LOL!

Sen när vi kommit över det skrattanfallet så försöker jag sätta fingret i boken där jag slutade sist och försöka sätta mig in i det jag läser igen och så plötsligt från ingenstans så öppnar cimen sin mun och tittar på mig gradalvarligt precis som om det var något alvarligt hon ville ha sagt. Och så sa hon ( Sofia!?..) jag: ja vad är det cimen?

Cimen: Jag har sett dina rakhyvlar! Och jag köpte sånna igår, dom är inge bra)

Ni kanske har svårt att hänga med i det roliga, men det roliga var cimens blick i hennes ögon, hon pratade om rakhyvlar som om hon pratade om någon som hade gått bort eller nåt:P,

Cimen säger: ja dom är alldeles för vassa! Du borde köra med sån här ladyshave! För du brukar väl köra med dom här med färgade skaft? Såhär rosa, blå och så?

Sofia säger: jo

Cimen säger: använd kill rakhyvlar, jag brukar låna min brors!

 

Sen vat det några minuters skratt där igen.

Åter igen försöker jag fortsätta min läsning där jag slutade sist.

Och så går det inte många minuter förens cimen öppnar munnen igen och säger: (fia, vad ska du äta på donken då?)

Och så går vårt pluggande när vi är tillsammans!:P Men jag tycker ändå vi fick lite gjort i alla fall! :), så helt kassa var vi ändå inte:P

 

Så småningom gav vi oss iväg på lunch mc donalds. Jag åt en hamburgare faktiskt för en gångs skull. Dissade mina chicken mq nuggets, och det var en stor miss kan jag säga! Det gör vi inte om! Ska det ätas hamburgare ska det ätas på sibylla, eller max har jag hört talas om på ryktesvägar via min far! :)

Eller hemburgare på grillen i Eksjö, det är inte helt fel det heller! Hamburgare på mc donalds är blää!

 

Sen åkte vi förbi ICA MAXI, jag laddade med 4 liter cola i kundvagnen eftersom jag har en viss Tyrone som kommer på besök! Så lika bra och fylla kylen!:)

Sen köpte jag dom där krukorna jag hade tittat in för ett tag sedan! Men när jag kommer hem så upptäcker jag att jag inte vet vart jag ska placera dom!:( så då vat jag lite depp.. dessutom hittade jag inga växter som passade till krukorna, så dom får jag köpa vid ett annat tillfälle, för växterna här hemma är för stora för dom nya krukorna jag köpte!

Och sedan fick jag ett Nytt ICA kort eftersom jag tydligen tappat bort gårdagens! Så det vat ju bra! :)

Efter det så var klockan så mycket så vi tyckte inte det var någon lönt att åka tillbaka till skolan å plugga som först var tanken. Ciya, cimens bror behövde även bilen. Så vi drog ned till stan så jag kunde köpa mig min elfluga som jag väntat på i några dagar nu :)

Vet dock inte vart jag ska placera den heller märker jag när jag kommer hem!?:( men nu har jag den i alla fall!:)

Sen får jag veta priset på ”nystan lampan” som jag också förälskat mig i.

599 kronor kostade den, så en sådan beställde jag! Jag trodde den skulle kosta typ mellan 700-1000.

Så dom ska ringa mig när dom fått in den, det blir awsome! Göra av med ännu mer pengar! Yey! :)

 

Sen åkte vi till mig, bar upp alla kassar. Sen har jag försökt få tag i min pojkvän men misslyckats :(

Så det är jag ju lite ledsen för men inte mycket jag kan göra någonting åt!:(

Så.., jag får la slänga mig i duschen snart. Äta lite mat, hinner jag så kolla över uppgifterna inför seminariet imorgon, annars gå och lägga mig, hoppas på att få sova, och hoppas att jag hör från honom imorgon.

 

Mormor ringde mig en sväng här innan också, så jag pratade lite med henne. Hon hade varit lite less på hennes situation lite och inte orkat ringa, men idag tog hon sig i kragen allt sa hon. Det är synd om henne, hon har haft så mycket sista tiden. Och hon har tydligen jätte mycket hjälpmedel just nu! För er som inte vet så har hon gått och brutit höften, så det blir ju en rätt stor omställning i vardagen med en massa nya hjälpmedel och främmande människor som ska springa och hjälpa henne!

Men hon är en strong tant! Så hon kommer nog snart på benen igen! :)

Yess yess! Nu ska jag avrunda för nu ser jag att klockan drar iväg!

Hoppas alla ni andra där ute har det bra!:)

Stor kram!/ Fia


Kommentarer
Postat av: Cimen

Haha, vi kan hålla tyst inför min bror att jag lånar hans rakhyvlar ;)


PUBLICERAT: 2010-09-21, 19:33:15 | URL: http://chajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0