2010-09-15
 15:14:08

onsdag :)

Försov mig idag igen:P, vaknade tjugo över 9, och cimen skulle hämta mig här vid kvart över 10. men men jag han ju ändå, så det vat ju lugnt, fick dock inte i mig mycket tillfrukost, men det gick ju ingen nöd på mig:P

Väl framme vid skolan så kom vi inte in i byggnaden, det visade sig att gymnasieeleverna hade studiedagar:)

Så vi stod utanför och frös, sen dök våran lärare uppe som vi inte sett tidigare, han kunde heller inte komma in med sitt kort, så han sprang några varv runt huset för och se om han kunde ta sig in någonstans, men lyckades dessvärre inge vidare. Så han fick springa tbx till högskolan för och se ifall han kunde få tag i någon kod så vi kunde ta oss in, så vi fick stå utanför gymnasiet ytterligare ett tag till och stampa otåligt med fötterna. Och jag bara tänkte på att jag var tvungen att köpa nya skor när jag stod där med söndriga ballerina skor och frös om fossingarna.. :P

 

Läraren bortom räckhåll, men efter ett tag dök han upp tillsammans med vaktmästare, men som dock heller inte lyckades få upp dörren in till skolan. Han var tvungen att ringa några samtal på sin mobil, och till sist attans kom vi in! :P

 

Väl inne i salen där vi ska vara presenterar sig vår nya lärare med sitt nanm och att han är kursansvarig i den här kursen men kan ingenting om kursen. Och förstod inte varför han hade blivit placerad som kursansvarig.

Så det var ju en bra öppning för att få vårt förtroende:P

 

Killen var resten av tiden rätt stressad och det känndes som han pratade in tiden som vi gått miste om när vi stod utanför skolan.

Jag, malin och cimen tittade på varandra med uppgivna blickar. Och gick därifrån efter en timme.

Våra kära socialarbetare som satt kvar såg häpna ut och frågade (ska ni gå nu?)

 

Ja.. Vi drog ned till stan jag och Cimen, jag var tvungen att hitta ett par skor, för jag kan inte längre gå i mina ballerina skor! Så mitt mål var bara att hitta någonting som jag kan i alla fall tänka mig att ha på mig så länge tills jag hittar något bättre.

Hittade ett par skor som jag tog på öppet köp. E väl ändå ganska nöjd med dom.. Får ta lite tid och känna mig in i dom. Det är ju två veckors öppet köp i alla fall.

Tänkte ta ett kort sen och maila över till mamma, det är ju alltid skönt att ha sin mammas åsikt kring saker:)

Ibland! :P

 

Vill hinna med och brodera lite ikväll, jag jobbar på en julklapp nämligen till en ;) + att det är så jäkla rogivande att bara sitta med handarbete ! jag tycker faktiskt det! Kanske låter något gammalmodigt! Men det är faktiskt avkopplande!

Sen måste jag ju givetvis plugga också!

Jag och cimen drog förbi Sibylla! Så lunch har jag fått i mig nu, och grillspett och potatis gratäng sen igår ligger i kylen! Så nu kan ingenting hindra mig ifrån att plugga egentligen!

Cappuccinon är snart uppdrucken, ska bara ut och ta en ”efter kaffe cigarett” sen städa undan all skräpp här rå.. plantera växterna jag köpte på stan, och sen sätta igång plugget! :)

Sitta i några timmar, och sen ta lite ledighet ikväll framför tv:n med brodering:)

Awsome! Nu måste jag avrunda om jag ska få någonting gjort idag med studierna! Ha det toppen alla!

Kram/ Fia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0