2010-09-27
 15:51:03

Måndag :)

Hej bloggen :)

Idag kom jag upp sent igen på morgonen! Så jag han inte äta någon frukost! Han bara fixa mig iordning för att åka till skolan. Jag han heller inte prata med älskling på telefon :(, men men så blir det ibland. Så jag fick köpa en dyr macka i cafeterian istället, och den var inge god! Mackan var så jävla stor med! Så den var knepig att äta! Sen sa Malin att det var hästkorv på mackan så då vat jag inte så motiverad till att äta den heller! Stackars hästar! :(

:P, Sen satt vi och gjorde fält uppgiften jag, Malin, Jossan och Cimen. Gick ju hyfsat snabbt ändå! :)

Men vi lär nog få komplettering på den. Ingen av oss var särskilt motiverade av att göra något stort av uppgiften, vi känner att vi har massa annat att koncentrera oss på nu! Men nu har vi i alla fall gjort den och skickat in den till Hans-Erik. Så nu får vi la se vad han säger om den:P, Vi skrev inte ens så mycket som man skulle skriva, men samtidigt ville han ju inte ha en massa ordbajsande heller:P, och det fick han inte heller :)

 

Usch jag e så trött på å laga mat nu för tiden! Och jag e ju så jäkla tråkig med och varierar mig mellan 4 rätter typ! Så är grymt trött på skiten! Så det fick bli en grillad kyckling till middag tills ikväll :P, och sen blev det donken till lunch :P, jag orkade inge annat! :P

 

Måste tillägga också att caupuccinon i cafeterian är mycket godare än caupuccinon i kaffe automaten! Men dock dyrare :(, fundera på å skaffa ett kaffe kort ändå i cafeterian! För det är lätt värt det! :)

Ska nog göra det imorgon :)

 

Sen har jag suttit och letat litteratur inför den nya kursen också! :)

Och kommit fram till att all litteratur i delkurs 2 i socialt arbete kommer gå på ca 2000 kronor! Så då insåg jag att jag inte är så rik längre den här månaden! :(

Kommer nog gå back ! sen har jag beställt en lampa med för 600 kronor som inte går avbeställa nu! + att jag hade tänkt åka hem  till småland en vända i oktober om jag har möjlighet! Så det blir nog till att nalla ifrån sparkontot igen! Skit trist! :(

Men men.

Hoppas att jag kan få hem nästan alla böcker i tid till den här kursen den här gången i alla fall! Så jag kan komma igång med läsningen direkt! För hinner inte spilla mer tid nu! Speciellt inte om jag kuggar i socialträtt 2 nu som jag har tenta på, på fredag! Vilket jag förmodlingen också tyvärr kommer att göra!:(

 

Socialt arbete delkurs 2 ska dock i alla fall bli intressantare läsning än socialrätt 2. även om det är mycket böcker! Det känns ju iorförsig! Men förhoppningsvis får vi lite bättre instruktioner i den här kursen på vad vi ska läsa med! Då känner man ju att man vet att man fått saker gjort om man vet att man läst på rätt saker! (Y)

 

Måste även maila gunilla nu kom jag på angående tentan efter jul. Hoppas jag kan slippa behöva göra den då men även få hoppa på sociologisk analys 2, för jag känner att det blir lite häktiskt att ta igen alla tentor efter jul. Man vill ju inte sitta hela julen i böckerna, utan man vill ju hinna vara lite ”jul ledig” och få spendera tid tillsammans med ens nära och kära! Men vi får se.. ska maila henne nu och se vad hon säger!

 

Idag skiner i varje fall solen ute! Skönt! I morse var det riktigt kallt, typ nästan minus grader! Så det börjar kännas vinter här i Falun! Brr!

 

Planer för resten av dagen är annars: diska undan disken, duscha, prata med föräldrarna på telefon, prata med älskling på telefon, plugga lite själv, eventuellt kommer cimen hit ikväll och då ska vi plugga lite och sen kanske avsluta med en film. Eventuellt om hon kommer hit så blir det kanske att hon sover över, för vi ska upp tidigt imorgon på seminarium.

 

Sådär. Nu har jag inte mycket mer att förtälja om dagen hittills. Nu ska jag maila Gunilla, sen ska jag in i duschen!

Ha det bra!:)

Kram/ Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0