2010-07-12
 01:12:56

Söndag

Heej heej bloggen=)

Fyfan vad varmt det är ute, och även inne, man står jue inte ut! Man ska inte klaga på värmen jag vet, men nu är det nästan till överdrift!

Det får gärna vara varmt men det behöver väl inte vara så fruktansvärt kvalmigt och kvavt!

Mest jobbigt är det om kvällarna när man ska ligga och sova och rummet är som en bastu, fast fönstret står öppet.

 

Idag åkte mina föräldrar till Spanien, så skönt för dom att komma iväg lite på semester, och speciellt för mamma. Dom har med sig några vänner som ska sällskapa dom under semestern, så jag tror att dom kommer få det riktigt trevligt tillsammans.

Som tur är har jag haft Becka hos mig idag :) så jag slapp att vara ensam hemma, för det är ju så fruktansvärt tråkigt! Beckies och Angelica som ska bli mamma var här igår :)

Inte träffat någon av dessa tjejer på hur länge som helst! Så det var verkligen roligt att återse dom igen :)

Vi gick och åt på sunrise, och det var supergott och super trevligt! Såklart blev det en massa bebis prat med Angelica, känns ju så spännande att ha ändå en så nära vän som väntar barn :)

Hon hade inte fått så mycket mage ännu, men lite syntes det allt :) ser jue så gowsigt ut! :)

 

På kvällen kom mamma och pappas vänner som skulle hänga med dom på semester och åt middag, och jag och Becka och Angelica satt med dem på uteverandan och tjötade och spelade kort och lyssnade på dunket inifrån. Beckies och jag drack, men Ankan fick hålla sig till sin läsk :)

 

Jag lyckades sälja ett armband till Berit som blev så förtjust i ett av dom jag hade gjort. Dock var storleken lite för stor, så jag ska göra ett designat just för henne som hon sedan ska köpa :)

 

På kvällen ringde Emmsan, (Emmy) med andra ord och skrek att vi skulle utomlans efter att hon hade fått lön! :)

Och visst är man på!! Så jag skrev i luren (lätt att jag är på!) hon har nämligen inte haft råd tidigare, men nu när hon får lön i Juli så ska vi åka efter det! Fyfan vad vi ska ha kul!=)

Och fyfan vad fest det kommer bli! :)

Vi vet inte ännu vart det bär av! Men det lär ju bli en sista minuten resa någonstans! Fyfan vilken klockren sommar jag haft! Det är jag fan värd efter det här året!

Tack alla underbara vänner och sötnosar som förgyller min sommar! :)

 

Idag har Becka och jag för övrigt varit hur jäkla slöa som helst!

Juste! Glömde säga att vi var på hotellet igår en sväng! Jag vet dock inte om Becka och Angelica hade så värst roligt, eftersom dom inte kände så många där medans jag träffade en massa olika människor och sprang runt och hade mig. Angelica hade nog mest tråkigt eftersom hon inte hade något att dricka ( nu menar inte jag att man alltid måste dricka för att ha roligt), men det kanske inte är så kul att vara helt nykter i onykters sällskap, det har jag jue själv varit en del gånger och vet att det är ganska trist.

Ja faktiskt så har jag varit det en gång i tiden innan jag blev alkoholist ;)

(skämt och sido)

 

Det var jätte kul att träffa på gamla bekanta på hotellet. Vi vat ändå ganska så i tid hemma hos mig sedan igen. Hotellet stängde jue vid 1, jag hade försökt fixa efterfest hos Robin, men sedan skulle han tydligen till någon annan. Så då pallade inte vi så då drog vi hemåt. Angelica körde hem med bilen, och Beckies sovde över.

Därför e Beckies och jag helt slut idag! Vi palla inte med detta uteliv helt enkelt;)

Vi satt helt döda ute på min altan innan idag, så trötta att vi inte visste vart vi skulle ta vägen någonstans! Men vi kände ändå för att göra någonting kreativt, så becka kom med den suveräna ideen att vi skulle hälla karamell färg i håret och sminka oss till prostuterade och lägga ut på en dejtingsajt på Internet. Jag var la lagom positiv till det hela, men att få håret grönt för en kväll hade ju varit lite små kul kanske, men vi var för trötta för att genomföra hela projektet så det sket sig!

 

Istället pratade jag lite i telefon med Emil ikväll, Min socialarbetarvän ifrån Falun.

Frågade även honom helt seriöst om inte jag skulle passa i grönt hår, men han genomskådade mig och förstod att jag aldrig var seriös. Tråkigt..:P

 

Sedan ringde jag min vän Marcus som jag träffade på en språkresa i malta för länge länge sen! Det var så länge sedan jag hördes med honom så jag vat ju tvungen att ringa och tjöta lite. Han hade tydligen flyttat till oslo nu, så hans föräldrar var där när jag pratade med honom i telefon och hjälpte honom att flytta.

 

Jag har i varje fall varit en suverän husvakt:)

Kände mig som en riktig husmor när jag gick där med vattenslangen utomhus och vattnade alla utomhus blommor, medans Becka låg och hade det gött i solen på gräsmattan.

Fick ett ryck och vattnade även blommorna inomhus åt mammsen:)

Var ute och gick promenad med hunden, och har fixat och donat. :)

Känner mig väldigt duktig och ansvarsfull =)

 

Becka fick ett ryck och började läsa i min lagbok innan ikväll, förstår inte riktigt hur hon orkar!? Men det kanske kan vara kul att titta lite i om man inte varit så insatt i den som jag varit tidigare och jag kommer bli ännu mer insatt nu efter hösten! Då drar vi igång med juridiken igen så det ryker!

 

Nue.. börjar jag att få skriv kramp! Så.. måste sluta.

Natt ciggen kallar också!

Shiet, få se om man kan sova nåt inatt i denna värme!

Ha det gott alla läsare :)

Kram/ Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0