2010-07-09
 23:27:29

Fredag

Idag är det fredag och idag kom jag inte heller riktigt upp exakt när jag hade tänkt mig, men jag var i alla fall uppe vid halv 11 tror jag det var, så bättre emot vad jag brukar i alla fall :P

Skulle egentligen iväg och jobbat vid halv 1 men insåg att jag varken orkade eller skulle hinna göra mig iordning till dess. Hinna hade jag nog men då hade jag fått stressa med att komma iordning och in i duschen så fort jag vaknade, och jag kände att jag inte riktigt var upplagd för det. Lite dålig stil av mig ändå tycker jag ju allt. Men när man är trött alltså! Sen när man väl vaknat till och gjort sig iordning så ångrar man sig att man gjorde som man gjorde! Det gäller att bara vakna till så går allt. Men ni vet när man precis klivit upp ur sängen och man är skit trött. Ni vet hur det kan vara. Så jag känner mig ju inte så jätte säker på kassa systemet nu, men förmodligen kommer ju inte jag att jobba någonting om inte jag blir back upp för Linnea, men då måste jag ju kunna kassa systemet. Men jag tror att allting löser sig ändå till sist till det bästa :)

Men imorgon ska jag försöka gå upp tidigt och komma iväg och vara där sista timmen innan mamma stänger så jag får repetera lite utifall att.

Måste in och köpa mig flera svarta strumpbyxor imorgon, dom här svarta tunna strumpbyxorna är ju värdelösa! Går sönder direkt. Så känns lite pissigt att bara köpa nya hela tiden när dem går sönder efter första gången man använt dem, men dem är användbara och behövliga, och jag har strumpbyxor till de mesta kläder jag använder på sommarn, så jag har inte mycket annat till val..

 

Men jag har i alla fall hunnit med lite skönhetsvård på mig själv idag :P, och sedan har jag hunnit springa några ärenden på stan och varit inne på systemet och köpt på mig dricka till morgonkvällen och kommande fester framöver, eller någon kommande fest framöver i alla fall.. Så mycket dricka köpte jag inte så att det räcker till flera fester, men kanske 2 framöver. Så köpte några extra utöver imorgon kvällen så slipper jag springa på systemet jämt, det kanske inte ser så bra ut:P

För flaskorna står ju där i förrådet, dom springer ju inte iväg någonstans..:P

Om inte någon kommer och nallar, men det tror jag väl dock då inte:P

 

På vägen hem idag träffade jag Agneta, en av mina gamla mentorer ifrån gymnasiet, det var jätte kul och se och träffa henne, för när jag kom hem till Eksjö nu för sommarn ifrån Falun så såg jag i tidningen att hon hade fått sig en liten, och jag visste inte ens om att hon var gravid, så det var jue jätte kul och se det i tidningen och idag träffa henne och fick ge henne en kram och gratta henne personligen.

 

När jag kommit hem så har jag pratat i telefon med Malin :)

Och Becka, och Angelica.

Jag fick värsta nyheten idag som chockade mig lite, och jag har fortfarande inte smält det riktigt!

Nu hoppas jag att det är helt ok att jag skriver det jag tänker skriva här! Annars får du ursäkta mig speciellt Angelica, du får be mig ta bort det isånafall ifall du inte vill att det står här.

 

Men i alla fall det började med att jag frågade henne om inte hon skulle med och festa imorgon.

Och då skrev hon att det kunde hon men hon skulle nog inte dricka men hon kunde vara med i alla fall.

Och då skrev jag till henne ( att det är ju klart att du ska dricka! Mena, du kan ju ta tåget eller bussen hit så kan du sova hos mig sen, slipper du tänka på att du måste ta bilen och köra, då kan du stanna här och sova på natten så du med kan dricka)

 

Men då fick jag till svar att (hon kunde inte dricka, för det låg en bebis i magen!))

Snacka om chock jag fick eller!? Men jag blev så glad! :D

Man har ju vettat om många bekanta och så som fått barn, men aldrig riktigt haft en kompis som Angelica som jag ändå umgåtts med så mycket och stått så nära som fått barn, så det tycker jag är jätte roligt! :)

Grattis grattis till dig gumman!

Hon och Robin har jue ändå varit tillsammans i 5 år och bott ihop ett tag nu, så det var väl dags:)

Ska bli så roligt att se dig med magen imorgon gumman :)

Då måste vi prata mer om bebisen och allt! :)

 

Beckies kommer ju förståss också! Vi får se om vi lyckas ragga upp någon fest imorgon.

Annars blir det väl mest chill och tjöt här hos mig med lite soft party musik ifrån min sportify party lista som jag gjorde iordning häromdagen, och sen kanske det bär av en tripp till hotellet ifall alla har lust för det :)

 

Det ska faktiskt bli kul att träffa båda, för jag vet inte hur länge sen det var jag träffade båda två!? Flera år sen faktiskt, så det ska bli riktigt kul att få återförenas igen:)

 

Nu ikväll händer inte så mycket mer. Tror jag ska ta mig en tallrik fil och cornflakes innan jag går och lägger mig. Kanske titta lite i Ikea tidningen eller något, känner för att köpa mig en större säng:P, den jag har är så liten.

 

Men måste jue faktiskt tillägga att jag även gjort lite nytta idag också! Jag har rensat ur min garderob på kläder, slängt sådant som varit sönder, och samlat kläder i en påse som jag inte använder längre som jag ska skänka bort, och sedan vikit ihop kläder snyggt och prydligt, för allt låg i en enda röra, och torkat ur garderobslådorna, slängt ned all smutstvätt, och bytt sängkläder, så lite duktig har jag ändå varit va!? :)

Tänkte ta och städa undan i mitt förråd i rummet också, och sedan städa rummet och göra fint där inne. Det får bli ett projekt fram till Onsdag :)

 

Juste, pratat med mormor i telefon har jag jue gjort idag också! Får icke glömmas! Och måste ju också tillägga att jag har världens skönaste mormor! :)

Hoppas att alla ni andra är ute har haft en bra dag idag ! :)

 

Ps. Fick ett sms också ifrån Tyrone innan där han skrev att han faktiskt saknade att gå till någon om kvällarna, och det värmde faktiskt :)

Och jag saknar och ha någon som kommer till mig på kvällarna :)

Därför ska det bli kul att återse honom på onsdag :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Evelina

det skulle vara jättekul om du la in lite bilder också gumman =)


PUBLICERAT: 2010-07-10, 22:22:52 | URL: http://silverninas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  Namn: Sofia
  Ålder: 22år
 


    Bloggen ses bäst i Mozilla Firefox
RSS 2.0